Training

Werkgeversbenadering en Acquisitie

1- daagse training om de relatie met opdrachtgever en aanpak te bevorderen.

Deze training is bedoeld om het contact met je opdrachtgever te verbeteren in het belang van je cliënt. Je krijgt de juiste handvatten aangereikt om je werk succesvol te doen.

  • Niveau MBO - HBO
  • Trainingsduur 1 dag (2 dagdelen)
  • Groepsgrootte 8-12 deelnemers
  • Prijs Op aanvraag
  • Afronding Certificaat van deelname

Werkgeversbenadering en Acquisitie

Voor wie is de training Werkgeversbenadering en Acquisitie bedoeld?

We hebben deze training ontwikkeld voor professionele bemiddelaars in de wereld van re-integratie, werkontwikkeling (SW bedrijven), stagedocenten en GGZ, die zowel de belangen van cliënten moeten vertegenwoordigen als ook volwaardig gesprekspartner voor bedrijven moeten zijn.

Wat leer je?

Als re-integratieconsulent, klantmanager, participatiecoach of jobcoach wil je allereerst bij werkgevers in jouw regio binnenkomen. Op welke manieren kun je dit aanpakken?
De volgende uitdaging is om werkgevers te overtuigen dat het nut of voordeel heeft om jouw cliënt in dienst te nemen of een ervaringsplek te bieden. Hoe doe je dat?

Ook moet je tegenwoordig vaak ervoor zorgen dat je relatie met je opdrachtgever, bijvoorbeeld met de arbeidsdeskundige van de Gemeente of het UWV op orde is, zodat je cliënten krijgt doorverwezen om te plaatsen. Succesvol je werk doen vraagt veel inzet, doorzettingsvermogen en creativiteit. Je kunt je hierbij afvragen: Hoe pak ik dit het beste aan? Wanneer heb ik de meeste kans van slagen? Wat zeg ik al wel of niet over mijn cliënt en op welk moment betrek ik mijn cliënt hierbij? Vragen waar je in de training antwoord op krijgt.

Na deze training heb je meer inzicht in de positie van werkgevers en opdrachtgevers, heb je meer houvast door kennis van technieken om gesprekken met hen te voeren, ken je het belang van netwerken en weet je hoe dit vorm te geven.

Ochtendprogramma

Beroeps- en arbeidsmarktkunde

  • Basisbegrippen arbeidsmarkt
  • Vertalen van beroepswensen en persoonskenmerken naar arbeidsmarkt
  • Indelen van beroepen naar menstypen (HZO) en werkzaamheden
  • Fysieke en psychische beperkingen en werk

Acquisitie

  • De kant van de werkgever
  • Warme en koude acquisitie
  • Gesprekstechnieken

Netwerken & relatiemanagement

  • Voorbeelden van netwerken, hoe doe je dat, waar?
  • Netwerken in kaart brengen
  • Gebruik van sociale media

Motivatietheorie

  • Motiverende gespreksvoering; hoe motiveer ik een werkgever om cliënten (met een beperking) aan te nemen?
  • Hoe blijf ik zelf gemotiveerd? Oefenen met het stellen van doelen op een manier (leerdoel) die je helpt om langer gemotiveerd te blijven, creatiever te worden en beter om te kunnen gaan met tegenslagen

Middagprogramma

Praktijkoefeningen

  • Strategie bepalen; hoe ga ik welke werkgevers benaderen, hoe en wanneer betrek ik mijn cliënt hierin
  • Elevator Pitch, uitleg en oefenen
  • Oefenen acquisitiegesprek (realistisch!)
  • Oefenen netwerkgesprek (realistisch!)

Vragen?

Neem contact met ons op

Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail.

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×