Motiverende Gespreksvoering - Elan Training

Motiverende Gespreksvoering

Haal méér resultaat uit je gesprekken door minder hard te werken!

Tijdens deze training maak je uitgebreid kennis met de methodiek Motiverende Gespreksvoering. Je krijgt inzicht in je sterke kanten en ontwikkelpunten. Daarnaast leer je de ‘eigen kracht’ van de cliënt te verkennen en te versterken, waardoor de zelfredzaamheid van de cliënt wordt vergroot. Met minder energie méér resultaat bereiken in je gesprekken, wie wil dat nou niet?

Motiverende gespreksvoering

Voor wie is de training Motiverende Gespreksvoering bedoeld?

Voor klantmanagers, jobcoaches, werkbegeleiders, casemanagers en participatiecoaches die regelmatig gesprekken voeren met cliënten binnen het sociaal domein.

Wat wordt er van jou verwacht?

Je hebt affiniteit met gespreksvoering en hebt een open en actieve houding. Je bent bereid om te reflecteren op jouw gedrag en het effect daarvan op de ander.

Wat leer je?

Na de training ben je:
  • je bewust van je sterke kanten en ontwikkelpunten
  • op de hoogte van de verschillende soorten weerstand en agressie
  • op de hoogte van het werkende mechanisme van Motiverende Gespreksvoering
  • in staat om meer structuur aan te brengen en regie te houden tijdens gesprekken
En heb je:
  • geoefend met praktijkgerichte simulaties
  • geoefend met je eigen ambivalentie
  • geoefend met diverse reflecties
  • gereflecteerd op je eigen gespreksstijl en het effect daarvan op anderen

Elan Training biedt als aanvulling op deze basistraining Motiverende Gespreksvoering ook coaching on the job aan.
De trainer van Elan Training stelt dan op locatie samen met de klantmanager, jobcoach, werkbegeleider, casemanager of participatiecoach een individueel coachplan op. Vervolgens volgt en beoordeelt de trainer de kennis en kunde van de medewerker in de spreekkamer tijdens daadwerkelijke cliëntgesprekken op locatie.

Studieprogramma motiverende gespreksvoering

Er wordt getraind volgens het didactisch model van Karin de Galan. Door middel van deze methodiek worden alle voorkeursleerstijlen bediend en blijft de aangeboden stof voor alle deelnemers aantrekkelijk.

De training bestaat uit uiteenlopende simulaties uit de praktijk van de klantmanager, jobcoach, werkbegeleider, casemanager of participatiecoach. Ook worden er testen afgenomen die meer inzicht geven in het individueel handelen van de deelnemer.

Er wordt aandacht besteed aan:

  • de werkrelatie aangaan
  • effectief omgaan met diverse soorten weerstand
  • verkennen van ambivalentie
  • discrepantie bij de cliënt vergroten
  • alle soorten reflecties
  • verplaatsen van de denkdruk
  • zodanig kunnen samenvatten en afronden dat de cliënt in de actiestand het gesprek verlaat (key-question)
  • theorie Motiverende Gespreksvoering

Startdata

Meld je aan!

Elan Training biedt interne opleidingen (op onze locaties) of incompany opleidingen (bij jouw organisatie) op het gebied van Werk en Inkomen. Wanneer een hele afdeling getraind wordt kan het een aantrekkelijk idee lijken om ons naar jouw organisatie toe te halen, en als het gewenst is doen we dat uiteraard! Toch wijzen we ook graag op de voordelen van opleiden op ónze locaties. We zijn hier namelijk van alle gemakken voorzien!

Deze training wordt uitsluitend incompany aangeboden. Mocht je de mogelijkheden willen bespreken, vul dan hieronder het contactformulier in.

Vragen?

Neem contact met ons op

Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×